Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
REN velvære ApS
Samsøvej 13
8382 Hinnerup
CVR: 31486513
ordre@ren-velvaere.dk
Anpartsselskab etableret 2008
Produktinformation
På REN velvære oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til REN velvære via ordre@ren-velvaere.dk.
Priser
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.
Bestilling
Når du handler med REN velvære indgås alle aftaler på dansk.
Ordrebekræftelse sendes automatisk til din e-mailadresse umiddelbart efter vi har modtaget din ordre. Vi opbevarer ordrebekræftelsen således at den på et senere tidspunkt kan rekvireres igen.
Betaling
Det er muligt at betale med Dankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Mastercard debet/ cash/ direct, Mobilepay, EAN.
Det er muligt at betale med:
- Dankort - Ingen kortgebyr
- Visa, Visa electron, Mastercard, Mastercard debet / cash / direct - Gebyr 1,25% af beløbet
- Mobilepay
- EAN
- ViaBill - Køb nu, betal når du vil
Vær opmærksom på at pengene først bliver trukket ved afsendelse - det gælder også ved Mobilepay. Du godkender at vi må trække det godkendte beløb, når ordren ekspederes.
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til NETS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og NETS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart væren afgå fra REN velvære.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken REN velvære eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra REN velvære. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
ViaBill betingelser - Køb nu - betal, når du vil
ViaBill giver dig mulighed for at shoppe online og dele betalingen op i små bidder. Du kan få lånerammer på enten 2.000 kr. og/eller 10.000 kr. Den første ramme på 2.000 kr. er helt og aldeles rente- og gebyrfri. Den anden ramme på 10.000 kr. betaler du alm. markedspriser. Hver måned betaler du et minimumsbeløb, men du kan til enhver tid vælge at betale mere eller hele restbeløbet. Dit månedlige minimumsbeløb afhænger af, hvilke varer du køber, men du kan se beløbet i webshoppen, når du vælger ViaBill. Hvis du har tidligere køb beregnes disse automatisk med i din månedlige betaling.
Hvordan foregår det?
Det er nemt og hurtigt at betale med ViaBill i webshops. Du vælger bare ViaBill som betalingsmåde, når du står ved kassen. Du bliver guidet gennem de enkelte trin, ligesom du lynhurtigt bliver kreditvurderet ud fra de oplysninger, du indtaster. For den rentefri kredit bliver beløbet som udgangspunkt fordelt over 24 måneder.
Når du første gang handler på rentefri kredit, modtager du en mail fra ViaBill med dit kodeord til ’Mit ViaBill’. På Mit ViaBill kan du se dine køb/returneringer, betalinger, månedsydelser og en betalingslinje (FI-kode), som du kan bruge til betaling via din netbank.
Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster 39 kr. i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.
Ved kreditbeløb på over 2.000 kr., betaler du 3 pct. af beløbet om måneden, dog mindst 99 kr., og betalingen foregår automatisk via BetalingsService. Du kan evt. læse mere om priserne her.
Få varerne, inden du betaler
- Betal, som det passer dig
- Hurtigt kredittjek
Det med småt
Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark for at shoppe og betale med ViaBill. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill må foretage et kredittjek på dig. Du skal samtidig have godkendt ViaBills standardhandelsbetingelser, som du kan se her.
Hvem er ViaBill?
ViaBill er en dansk virksomhed med hovedkontor i Aarhus og afdeling i Hørsholm. ViaBill er ejet af en række professionelle investeringsselskaber og eksperter inden for e-handel.
Levering
Normal leveringstid er 1-3 hverdage. Hvis den normale leveringstid ikke kan overholdes bliver kunden informeret om leveringstid med mulighed for at fortryde bestillingen.
Levering anses for sket når kunden har fået udleveret varen.
Ved køb over 499kr. er der fri fragt ved afhentning i postbutik eller pakkeboks.
Levering foregår med Postdanmark og DAO og ved køb under 500kr. starter fragten fra kun 29,- uden omdeling (afhentning på posthus/pakkeshop) og 49,50 ved omdeling. Det er også muligt at vælge afhentning på vores adresse.
Vær opmærksom på at ved DAO hjemmelevering og Postnord flexlevering hæfter du selv for forsendelsen, hvis den ifølge DAO eller Postnord er leveret, men den ikke kan findes eller er forsvundet på adressen.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 90 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ordre@ren-velvaere.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - ikke alternative pakkedistributører. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker at få tilbagebetalt varens pris.
Pakker der ikke afhentes eller nægtes modtagelse
Hvis pakken ikke afhentes i pakkeshop eller pakkeboks, eller man nægter modtagelse, pålægges et administrations gebyr på 45 kr.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret og returnerer hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Fragtgebyr ved delvis fortrydelse af ordre
Har du fået fri fragt på din ordre og du returnerer ordren delvist således at dit ordrebeløb kommer under fri fragt grænsen, vil fragten blive fratrukket det refunderede beløb.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
REN velvære ApS
Samsøvej 13
8382 Hinnerup
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
REN velvære yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til REN velvære i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til REN velvære inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Din reklamationsret betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved reklamation bedes du sende os en e-mail på ordre@ren-velvaere.dk hvor du for hurtig ekspedition bør oplyse ordrenummer, fakturanummer samt en kort fejlbeskrivelse. Herefter kontakter vi dig pr. mail eller telefon for at løse problemet.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
REN velvære ApS
Samsøvej 13
8382 Hinnerup
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Ansvarsfraskrivelse
REN velvære har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for REN velvære's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og REN velvære.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for REN velvære's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Denne ansvarsfraskrivelse er gældende medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.
1.1 For at du kan indgå aftale med os om køb af et produkt, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Desuden opsamler vi oplysninger om hvilke produkter du køber.
1.1.2 Formålet med oplysningerne er at vi kan behandle din bestilling og levere varen til dig, og for at kunne behandle og administrere evt. reklamation på dine køb. Desuden opbevares oplysningerne også for at kunne overholde gældende lovgivning vedrørende regnskabs- og bogføringspligt.
1.1.3 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, c og f.
1.2.1 Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig, fx om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, din IP-adresse og informationer om din computer,
1.2.2 Formålet er at optimere brugeroplevelsen og hjemmesidens funktion, samt foretage målrettet markedsføring, bla. retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre vores hjemmeside samt vise dig relevante tilbud.
1.2.3 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
1.3.1 Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bliver du bedt om at oplyse fx navn, adresse, e-mailadresse m.m.
1.3.2 Formålet er at kunne give fordele, der gives tilnyhedsbrevsmodtagere, samt for at varetage vores interesse i at kunne sende nyhedsbreve og foretage målrettet markedsføring.
1.3.3 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og f.
2. Vi videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til Postnord
Personoplysningerne registreres hos REN velvære ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
2.2 Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Formålet er blandt andet drift af webshoppen, markedsføring - herunder nyhedsbreve og retargeting, samt vurdering af vores service.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
3. Den dataansvarlige på www.ren-velvaereshop.dk er Michael Nielsen, anpartshaver.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@ren-velvaere.dk
Misbrug
Misbrug af REN velvære medfører til politianmeldelse.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til REN velvære ApS, salgsafdelingen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
NETS - PENGEINSTITUTTERNES BETALINGS SERVICE
FORBRUGERSTYRELSEN - MED KARAKTERBOG OVER ONLINEBUTIKKER
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.08.2016
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
REN velvære ApS
Samsøvej 13
8382 Hinnerup
E-mail: ordre@ren-velvaere.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
______________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)